Kebaikan dan Penggunaan Mentega Shea?




Kebaikan Mentega Shea

Mentega Shea mempunyai 2 pecahan; pecahan pelembab & pecahan penyembuh.

Oleh kerana sebahagian kecil mentega shea adalah pelembap, ia boleh memperbaiki:
Masalah yang berkaitan dengan kulit kering; ekzema, dermatitis, tumit retak, ruam, mengelupas dan lain-lain, kegatalan psoriasis, selaran matahari

Setakat ini, penemuan telah menunjukkan pecahan penyembuhan mentega shea yang sedia ada boleh memperbaiki:
Anti-radang, dengan itu melegakan gatal-gatal, otot & sakit sendi (osteoartritis)
Remajakan aktiviti sel, dengan itu mengurangkan parut & kedutan (penuaan)
Memberi nafas baru atau melindungi kulit pengeluaran kolagen, kulit itu sihat
Penyembuhan ‘stretch mark’, terutamanya bagi ibu-ibu mengandung & muda
Meremajakan kulit kepala & folikel rambut, sekali gus memulihkan pertumbuhan rambut
Melicinkan/seratakan warna kulit (bintik-bintik hitam atau perubahan warna kulit)
Perlindungan UV ray, secara kasar SPF 6 (tetapi TIDAK boleh digunakan sebagai penghadang matahari utama)
Melegakan kerengsaan kulit dari gigitan serangga
Melegakan hidung atau tersumbat hidung


Mentega Shea untuk Ekzema, Psoriasis & Syarat Kulit Lain-lain


Mentega Shea Ezcema
After 3 weeks
Mentega Shea Eczema
Before Intensive Care Process
Penggunaan: Dengan menggunakan sudu atau jari dibersihkan, panas kira-kira setengah sudu teh mentega shea di tangan anda. Sapukan mentega shea yang murah hati kepada kawasan yang terjejas. Mengurut mentega ke dalam kulit dengan gerakan membulat untuk sekurang-kurangnya 5 minit.


Mentega Shea untuk Tumit Merekah/Pecah
Penggunaan: Dengan menggunakan sudu atau jari dibersihkan, panas kira-kira setengah sudu teh mentega shea di tangan anda. Sapukan mentega shea yang ke belakang, sapukan dalam gerakan bulat untuk beberapa minit.


Mentega Shea untuk kulit kepala (gatal atau kering kulit kepala)
Penggunaan: Sebarkan sedikit mentega shea ke hujung jari anda (bukan kuku) dan sapukan terus ke kulit kepala anda selepas mandi (walaupun kulit kepala anda masih lembap). Rub dalam gerakan membulat selama beberapa minit.


Mentega Shea




Mentega Shea untuk rambut rosak
Penggunaan: Cubitkan sedikit mentega shea ke tapak tangan & sapu tangan anda bersama-sama. Haba dari tangan anda akan menyebabkan mentega shea untuk mencairkan dan kemudian hanya sapukan kepada rambut anda selepas mandi (walaupun rambut anda masih lembap).
Baik untuk disapukan terutamanya selepas rawatan kimia, pengering, pelurus rambut & terapi rambut yang lain yang boleh merosakkan rambut anda. Keputusan boleh dilihat selepas 2 minggu penggunaan setiap hari.

Mentega Shea untuk Bayi 'Ruam Lampin
Biasanya terjadi di kalangan bayi dan kanak-kanak kurang 2 tahun, ruam lampin muncul pada kulit di bawah lampin. Kulit cenderung untuk kelihatan kemerahan & gatal-gatal.
Penggunaan: Sapukan sedikit mentega shea di kawasan yang terjejas, sapu & urut mentega shea di atasnya untuk sekurang-kurangnya 5 minit selepas mandi & sebelum tidur.


Mentega Shea untuk ‘Stretch Mark’
Penggunaan: Dengan menggunakan sudu atau jari dibersihkan, panas kira-kira setengah sudu teh mentega shea di tangan anda. Sapukan mentega shea yang memadai kepada kawasan di mana stretch mark anda menonjol. Urutkan mentega shea ke dalam kulit dengan gerakan membulat untuk sekurang-kurangnya 10 hingga 20 minit setiap hari, melakukannya selepas mandi selama satu bulan. Periksalah kulit anda untuk tanda-tanda perubahan. Kulit anda akan menjadi lebih lembut dan gebu  dan stretch mark anda mungkin akan menjadi kurang ketara.


Mentega Shea untuk Nasal Congestion (Hidung Tersumbat)
Gejala: Hidung tersumbat & sukar untuk bernafas melalui lubang hidung
Penggunaan: Sapu mentega shea sedikit untuk bahagian dalam lubang hidung dengan menggunakan jari kita. Sekiranya berkesan dalam tempoh 5 minit selepas menggunakan & bertahan sehingga 5 jam.


Mentega Shea untuk sendi / Keletihan otot
Untuk penjagaan kesihatan sendi / otot yang baik, sapukan mentega shea pada otot dan sendi anda sebelum senaman dan sekali lagi selepas bersenam untuk mengalirkan toksin yang menyebabkan kelesuan otot dan sendi.

Biasanya peningkatan yang sederhana dirasai dalam 5-15 minit dan penambahbaikan utama biasanya dirasai di 20-40 minit, keputusan mungkin berbeza-beza bergantung kepada jumlah yang digunakan dan hakikat bahawa tidak ada dua orang badan adalah sama.


@Herbal Quest
@SheaSecrets

@2017

Comments

Maklumat Popular