Apa sebenarnya Shea Butter atau Mentega Shea?






Pengenalan
Shea butter adalah ekstrak lemak dari kekacang buah pokok shea (Vitellaria paradoxa) yang hanya tumbuh di Afrika. Ia bersifat kental, berwarna kekuningan mentega, mencair pada suhu badan serta mempunyai bau yang sangat unik.

Rahsia mengenai kehebatan Shea Butter ini diketahui sejak berkurun lamanya. Merujuk nota sejarah, penggunaannya   dikaitkan dengan wanita masyhur dahulu kala seperti Cleopatra dan Queen of Sheba atau Puteri Balkish.


Pemprosesan
Hampir keseluruhan proses mengekstrak Shea Butter dilakukan dengan tangan. Biji kekacang Shea Butter dikumpul dan dijemur di bawah terik matahari sehingga kering. Kemudian, ia dihancurkan dengan lesung kayu atau mesin 'grinder'. Selepas itu, ia direbus untuk mengasingkan ekstrak Shea Butter. Ekstrak diuli membentuk bebola Shea sebelum dipasarkan.



Klik gambar atas untuk saksikan video pengenalan kami. Tradisi dan sains Shea Butter.

Bahan Aktif Shea Butter  terbahagi kepada 2 pecahan utama iaitu 

Pecahan Pelembap(saponify) yang merangkumi lebih dari 90% bahan aktif seperti Triglycerides, Diglyserides dan Monoglycerides yang semuanya merupakan Acid Lemak C.




Pecahan Pemulihan (non-saponify) pula mengandungi kurang dari 10% bahan aktif seperti Vitamin A, E & F, Cinnamic Acid, Phytosterols dan latex.


Sifat pemangkin pengeluaran kolagen asli tuboh di dalam shea butter memjadikannya produk semulajadi yang sangat baik untuk membantu menyembuhkan luka, mengurangkan kesan parut serta mengembalikan kesejahteraan tubuh.
Pilihlah Shea Butter yang menepati kriteria pemulihan yang tepat. Yang terbaik di pasaran adalah 100% Pure Unrefined Shea Butter atau 100% Mentega Shea Tulen Tidak Bertapis.

Untuk pesanan, tekan pautan di bawah:
www.wasap.my/601158871768/mentegashea
www.wasap.my/601158871768/mentegashea
www.wasap.my/601158871768/mentegashea
www.wasap.my/601158871768/mentegashea
www.wasap.my/601158871768/mentegashea








Comments

Maklumat Popular